8. Prameň Myslavského potoka

741 m n.m., GPS: 48.7587269N, 21.0817806E

Prameň Myslavského potoka bol donedávna len bahnitým ostrovčekom pod vysokými bukmi. V r. 2021 tu z vlastnej iniciatívy osadil tabuľku miestneho názvu so súradnicami turista Radoslav Medzihradský z KVT Košičan.

V r. 2022 pribudla prekrásna studnička, ktorú vybudovali chlapi z Myslavy. Domček studničky sa nachádza v hlbokom kotli niekoľko desiatok výškových metrov pod spevnenou cestou, ktorá je pokračovaním cyklotrasy na Lajošku. Studničku vidieť hlboko pod cestou od dvojice zanikajúcich senníkov na ľavej strane cesty. Je prístupná lístím zapadanou, málo používanou, ale dobre zjazdnou lesnou cestou.

Foto: S bicyklom v zábere so studničkou.

Dĺžka prístupu/prevýšenie:

Z N. Klátova len k prameňu | 7,4 km/370 m

Celý okruh | 14,5 km/385 m

Prístup:

Ponúkame okruh z N. Klátova, odporúčame absolvovať cez chatovú osadu po Čaksovej ulici v stálom príjemnom stúpaní okolo zaujímavého technického diela – prepadu časti vôd Myslavského potoka, ktoré sú vedené do vodárenskej nádrže Bukovec.

V pohodovom stúpaní prídeme až na miesto, kde sa cesta rozdeľuje – doľava vedie blatistá zvážnica cez potok a prudko stúpa. Doprava sa skrúca  pekná upravená lesná cesta. Pokračujeme po nej smerom k cyklotrase na Lajošku. Po asi 600 m odbočuje doľava lístím zapadaná pomerne široká cesta. Po nej prídeme v miernom stúpaní priamo k studničke. Od studničky sa vrátime späť na širokú lesnú cestu, po nej sa po ďalších ca 600 m pripojíme k cyklotrase vedúcej do V. Klátova. Do N. Klátova sa dostaneme po poľnej ceste vedúcej okolo minimúzea a kríža.

Na tomto vrchole pre rok 2023 kraľuje vrchár: Stechas

Trasy prístupu:

Celková vzdialenosť: 14.55 km
Celkovo stúpanie: 420 m
Celkové klesanie: -414 m
Download file: VKA23_08_Pramen_Myslavskeho_potoka.gpx

Galéria fotiek z trasy a vrchola: