3. Ropík s najkrajším výhľadom

520 m n.m., GPS: 48.5798811N, 21.5012131E

ŘOP (Ředitelství opevňovacích prací) vybudovalo pred 2. svetovou vojnou sústavu bunkrov v pohraničných oblastiach Československa. Od skratky tejto inštitúcie bol odvodený aj ľudový názov týchto stavieb Řopík(v slovenčine Ropík). Ten náš je postavený v strmom svahu medzi pokrivenými dubmi a poskytuje nádherný výhľad na Zimné lúky, ktorých okrajom vedie žltá značka na Izru. Ak sa pozrieme po hrebeni celkom napravo, uvidíme aj rozhľadňu na Miliči.

Foto: Pri rebríku na strechu ropíka s bicyklom

Dĺžka prístupu/prevýšenie: zo Slanca | 12,7 km/463 m

Popis trasy:
Zo stanice Slanec do obce a popred kostol odbočka doľava do Slanskej Huty. Prejdeme Slanskou Hutou, okolo býv. chaty Dolina (aktuálne v rekonštrukcii) a potom lesnou cestou na Veľké drevo. Občas po blate, občas musíme obchádzať spadnuté stromy, ale o chvíľu sme hore na asfaltke. Pokračujeme doľava so zelenou a červenou cykloznačkou popod Garamboš až k altánku na križovatku so žltou značkou. Tu opustíme cestu a slabšie znateľným chodníkom v lese sa v svahu cez riedky porast zaujímavo pokrivených starých dubov dostaneme až k ropíku s výhľadom.

Na tomto vrchole pre rok 2022 kraľuje vrchár: Alek

Trasa prístupu:

Celková vzdialenosť: 10.66 km
Celkovo stúpanie: 385 m
Celkové klesanie: -142 m
Download file: VKA22_03_Ropik_s_vyhladom.gpx

Galéria fotiek z trasy a vrchola: