4. Šemša – kaplnka Semseyovcov

385 m n.m., GPS: 48.6893742N, 21.1207700E

Pohrebná kaplnka šľachtického rodu Semseyovcov bola postavená hlboko v lese nad rodinným kaštieľom v r. 1875 v neogotickom slohu. Dnes sa už nepoužíva, omša sa tu uskutočňuje len raz do roka v septembri. Ku kaplnke vedie široký lesný chodník, popri ktorom sú umiestnené informačné tabule o histórii kaštieľa a rodiny Semseyovcov.

Foto: S bicyklom pri bráničke plota s kaplnkou v pozadí

Dĺžka prístupu/prevýšenie: z Košíc | 17,6 km/298 m

Popis trasy:
Kto chce zistiť, ako sa dá dostať z Košíc do Šemše temer mimo premávky áut, pôjde s nami. Po Čkalovovej ulici z Barce okolo letiska až za letecké múzeum. Pri bráne leteckej školy doprava po šotolinovej ceste až k rýchlostnej komunikácii. Po prechode pri zastávke električky do Poľova, okolo parčíka s peknou sochou sv. Michala a po Poľovskej ulici do lesa. Cesta nás temer výlučne priamym smerom privedie do Malej Idy priamo na hlavnú križovatku. Po dedine smer Jasov a tesne pred koncom obce doprava a po Zimnej ulici pokračujeme do lesa. Na jednom mieste sa cesta akoby stráca, ale nezreteľná odbočka doľava sa po chvíli mení opäť na peknú cestu. Vychádzame na lúky a po nich zjazdom na cestu už len kúsok pred Šemšou. Na vstupe do dediny stojí obelisk na pamiatku postavenia novej cesty a je tu aj prvý panel náučného chodníka, ktorý nás privedie až ku kaplnke. Chodník vedie okolo domov, záhradiek a poza kaštieľsky park a okolo prameňa.
Návrat späť už môžeme zvoliť po hlavnej ceste, je to do Malej Idy hlavne z kopca a tam už odbočíme na vedľajšiu cestu cez Bukovec, Bašku až do Košíc. Rešpektujme prosím pietnosť miesta, je to vlastne cintorín a bicykle nechajme pred bráničkou za múrom.

Na tomto vrchole pre rok 2022 kraľuje vrchár: Miško (deti do 15)

Trasa prístupu:

Celková vzdialenosť: 17.55 km
Celkovo stúpanie: 298 m
Celkové klesanie: -131 m
Download file: VKA22_04_Barca_Semsa.gpx

Galéria fotiek z trasy a vrchola: