24. Detský vrchol – Bankovský

345 – 400 m n.m., GPS: 48.7330553N, 21.1978086E, 48.7498192N, 21.1973481E, 48.7446086N, 21.2099328E

Na tejto trase nájdeme 4 pekné rezbárske výtvory.

Na vyhliadkovom mieste nad sídl. KVP nás čaká najnovší výtvor šikovného rezbára – Zajačiky, vykúkajúce z lánu obilia. Na Bankove je to lavička s vyobrazením celej Bankovskej bane a megalavička s obrovskými žaluďami, ktorá vznikla z kmeňa mohutného duba priamo na tom mieste, kde ho vyvrátil vietor. Posledná plastika na nás čaká na St. Spišskej ceste cestou na Alpinku. Pokojne si tu pri ceste vylihuje mama svinka a malé prasiatka. Odtiaľ sa môžeme vrátiť späť na Bankov a pokračovať okolo jazdiarne na KVP, či Terasu alebo zbehnúť až na Alpínku a pokračovať v cyklotúre.

Foto: S bicyklom 1. pri zajačikoch, 2. pri niektorej z bankovských lavičiek, 3. pri prasiatkach

Dĺžka prístupu/prevýšenie: štart z KVP, zast. kláštor | 9,6 km / 126 m

Prístup:

Z konečnej KVP, kláštor vyrazíme po zelenej značke panelovou cestou až na rázcestie, kde zelená odbočuje doľava. Tu prekrižujeme panelku a pokračujeme poľnou cestou mierne do kopca a následne okrajom lesa mierne doľava. Vychádzame na otvorený priestor s cyklosmerovníkom a prístreškom. Okrajom lesa sa vydáme smerom napravo od prístrešku a po niekoľkých desiatkach metrov nájdeme lavičku so zajačikmi. Výhľad máme priamo na údolie Čičky acelé mesto pod ním. Krásne posedenie v tieni stromov a závetrí.
Pokračujeme po chodníku okrajom lesa s ďalšími peknými výhľadmi. Následne vchádzame do lesa a spleťou lesných cestičiek sa dostaneme na upravenú cestu s modrou cyklotrasou. Vyhneme sa tak zdevastovanému a výmoľmi poznačenému úseku modrej cyklotrasy 5a. Po ceste zídeme na Horný Bankov, kde v parčíku pri kaplnke sú lavičky s Bankovskou baňou a dubová megalavička.
Vrátime sa na cestu, spúšťame sa dolu smerom na Dolný Bankov, ale v prudkej zákrute odbočíme doľava na Starú Sp. Cestu vedúcu na Alpínku. Klesáme okolo kaplnky a prameňa Jána Nepomuckého a za ďalšou zákrutou na nás na pravej strane už čakajú prasiatka.

Osobitné upozornenia:

Na tomto vrchole pre rok 2024 kraľuje vrchár: Cyklo – Miško Fedorko, PešoVKA – Emuška

Trasy prístupu:

Celková vzdialenosť: 9.57 km
Celkovo stúpanie: 205 m
Celkové klesanie: -236 m
Download file: 24_DV_24_Bankovsky.gpx

Galéria fotiek z trasy a vrcholu: