25. Detský vrchol – Chata klatovianka

330 m n.m., GPS: 48.7285978N, 21.1934411E, 48.7351067N, 21.1581639E

Scholzov kríž – traduje sa, že na tomto mieste mal obyvateľ Myslavy nehodu s konským povozom. Starý kríž a nápisom Scholtz György 1882 nahradili zrejme jeho potomkovia novým kržom v r. 1996.

Chata Klatovianka – Westernové mestečko je stabilnou bodkou na mape návštev všetkých košických milovníkov bicykla. V každom ročnom období prichýli návštevníkov a poskytne niečo na osvieženie i zahnanie hladu. Pre deti je zaujímavým cieľom aj pre zvieratká, ktoré tu môžu obdivovať

Foto: S bicyklom 1. pri kríži, 2. pri vstupe do westernového mestečka Klatovianka

Dĺžka prístupu/prevýšenie: zo zastávky KVP, kláštor | 4,8 km / 68 m

Prístup:

Z konečnej zastávky MHD KVP, kláštor sa vydáme po zelenej turistickej značke, ktorá vedie priamo okolo chaty Klatovianka. Z cyklotrás je to najprv modrá až Pod Girbeš a potom zelená, ktorá vedie až ku Klatovianke. Okolo reštaurácie Podkova po panelovej ceste vychádzame až na rázcestie. Odbočíme po panelke doľava. Mierne klesáme a pred vodárničkou odbočujeme doľava na lesnú cestu. Obchádzame malú lúčku a úvozom doprava stúpame. Tu sa nachádza tzv. Scholzov kríž (foto). Pokračujeme ďalej okolo odpočívadla pod borovicami, cez lesík až doku k prameňu, kde sa dostávame k chatám Pod Girbešom. Pokračujeme po zelene turistickej značke, i po zelenej cyklotrase po lesnej asfaltke do sedla Girbeš a lúkami a lesíkom okolo rekreačného areálu Veselá záhrada až k rázcestiu pod Klatoviankou.
Otváracie hodiny uvedené na fotografii v galérii sú aktuálne pre rok 2024.

Osobitné upozornenia:

Na tomto vrchole pre rok 2024 kraľuje vrchár: Cyklo – Miško Fedorko, PešoVKA – ………………

Trasy prístupu:

Celková vzdialenosť: 4.83 km
Celkovo stúpanie: 91 m
Celkové klesanie: -87 m
Download file: 24_DV_25_Klatovianka.gpx

Galéria fotiek z trasy a vrcholu: