8. Tri chotáre

320 m n.m., GPS: 48.4923503N, 21.1087575E

Tri chotáre je nevýrazný vrchol na hraničnej čiare Slovensko-Maďarsko na diaľkovej zelenej turistickej značke, ktorá má príznačný názov Északi zöld, teda Severná zelená (severná z pohľadu Maďarov). Hadí sa po hranici od Michalian až po Turniansku Novú Ves a vzďaľuje sa od hranice len na krátkom úseku okolo Hidasnemeti. Neďaleko sa nachádza aj niekdajšia rozhľadňa – betónové silo, ale dnes už slúži len ako veža pre telekomunikácie, kovové schody sú odpálené do výšky asi 3 m.

Foto: Pri smerovej tabuľke Tri chotáre maďarskej značky Eszaki zold.

Dĺžka prístupu/prevýšenie: Veľká Ida – Čečejovce | 32,12km/276m

Popisy tras:

Nudnú cestu z Košíc po cestách si môžeme skrátiť vlakom do Veľkej Idy alebo Čečejoviec. Z Veľkej Idy cez Perín (tu sa dá vyjsť na hraničnú zelenú, je to však pešia trasa, neudržiavaná a plná trniek, na ktorých sa ľahko chytá defekt – vlastná skúsenosť), Vyšný Lánec a Nižný Lánec, kde využijeme cestu k hospodárskemu dvoru a dostaneme sa na cestu vedúcu po hranici. Odbočíme doľava a dostaneme sa na nevýrazný vrchol Tri chotáre (maďarský tur. smerovník) – v mieste, kde zelená odbočuje zo štátnej cesty doľava do lesa. Vraciame sa po asfaltke až na križovatku s krížom, kde cesta odbočuje doprava do Buzice. Cestou míňame po ľavej strane bývalú rozhľadňu – betónové silo, ktorá dnes už slúži len ako telekomunikačná veža, schody na vyhliadku boli odpálené do výšky ca 3 m. Odtiaľ máme na výber – do Čečejoviec na vlak (možnosť prezrieť si kultúrne pamiatky obce – románsky kostol a ďalšie), resp. do Mokraniec a Moldavy, cez Komárovce do Veľkej Idy na vlak alebo podľa vlastnej chuti až do Košíc.

Na tomto vrchole pre rok 2021 kraľuje vrchár: Jäzva

Trasa prístupu:

Celková vzdialenosť: 32.12 km
Celkovo stúpanie: 276 m
Celkové klesanie: -285 m
Download file: VKA21_08_Tri_chotare.gpx

Galéria fotiek z trasy a vrchola: