2. Studnička JUHAZ

515 m n.m., GPS: 48.78023N, 21.18163E

Studnička tu existuje oddávna, o čom svedčí kameň s vyrytým názvom JUHAS v pozadí. Pekný drevený domček na betónovej platni s rúrkou tu však stojí od 21.3.2015. Osadili ho tu dobrovoľníci zo skupiny geocaching. Fotky z budovania domčeka si môžete pozrieť tu. Ďakujeme. Keška je ukrytá v priečinku v zadnej časti domčeka. Turistický oddiel mládeže Krtko tu vyznačil tzv. Svetluškovú cestu – trasu vyznačenú reflexnými fóliami pre nočnú orientáciu (od hornej stanice prvého lyžiarského vleku okruhom až po turisticky smerovník „Pod Hrešnou“ – pre biky vhodný prístup len od smerovníka okolo lesnej škôlky). Skúsme aj my prispieť svojou troškou k udržaniu jej krásy a napr. odniesť prípadný drobný odpad, či prečistiť odtok z rúrky.

Foto: Pri drevenom domčeku studničky.

Dĺžka prístupu/prevýšenie:

1. Alpinka – Chata Hrešna | 3,4km/239m
  2. Čermeľ – Alpinka | 6,4km/334m
  3. Lokomotíva – Bankov – Alpinka – Hrešna | 11.4km/540m
  4. Celý okruh | 18,3km/619m

Popis trasy:
Na výber máme z 3 trás:

1. tesne za odbočkou z hl. cesty na Alpínku stojí po pravej strane cesty dom s reklamou na vyšívanie na textil. Hneď za domom odbočíme na širokú lesnú cestu doprava. Okolo hangáru s predajom dreva pokračujeme do lesa. Onedlho odbočuje výrazná cesta prudko doľava strmo nahor. Toto je miesto, kde asi väčšina z nás potlačí, ale našťastie nie dlho. Cesta čoskoro stratí prudkosť stúpania a ďalej už pohodlne bicyklujeme a onedlho sa nám dokonca otvárajú pekné výhľady doľava, dokonca aj na Kojšovku. Križujeme zelenú z Alpínky a pokračujeme po lesnej ceste. Náš cieľ – studnička sa nachádza v ľavotočivej zákrute po pravej strane nad cestou. Po povinnej fotke a nepovinnej prestávke pokračujeme po lesnej ceste, o chvíľu pri lesnej škôlke odbočíme prudko doprava a cesta nás o chvíľu privedie priamo k smerovníku „Pod Hrešnou“ – tesne pod chatou Hrešná (ku chate odbočíme doľava).

2. z Košíc-Čermeľa po červenej turistickej značke až temer na chatu Hrešná. Pri turistickom smerovníku „Pod Hrešnou“ odbočíme doľava a po širokej lesnej ceste klesáme okolo lesnej škôlky v protismere trasy č. 1.

3. zo štadióna Lokomotívy po Schustrovke na Bankov, cez Dolný Bankov na Alpínku. Z parkoviska sa vydáme smerom k hlavnej ceste a pred posledným domom na ľavej strane odbočíme doľava – pokračujeme s trasou č. 1.

Na tomto vrchole pre rok 2021 kraľuje vrchár: Jäzva

Celkovo stúpanie: 778 m
Celkové klesanie: -738 m
Download file: VKA21_02_Studnicka_Juhaz_okruh.gpx

Galéria fotiek z trasy a vrchola: