19. Železný vrch

!!! Pozor – náhradný vrchol – plní sa od 18.4. !!!

805 m n.m., GPS: 48.7825647N, 21.0955250E

Pomník čs. legionárom padlým z týchto miestach v r. 1919 pri obrane hraníc novej Čs. republiky. Miesto, kde si budete pripadať ako v Tatrách obkľúčení hustým smrekovým lesom s kobercom ihličia na zemi, do ktorého sa kolesá biku až zabárajú. Kúsok ďalej po žltej je prekrásna lúčka a rôzne pokrútenými stromami, posedom, krmeľcom a obrovským mraveniskom – oplatí sa prejsť (ďalej na biku nezjazdné, treba sa vrátiť)

Foto: pri pomníku alebo pri turistickom smerovníku

Najbližšia železničná stanica: Košice

Prístup:
Z Jahodnej sa vydáme po modrej cykloznačke smerom na Lajošku. Držíme sa stále smerovky Lajoška, resp. Pogáň tábor. Pri smerovníku Pogáň tábor sa nachádza spomienkový kameň na pracovný tábor Židov, ktorý bol v týchto miestach počas 2. svetovej vojny. Tu cykloznačku opustíme a pokračujeme priamym smerom po širokej lesnej ceste. V miernom klesaní prídeme ku križovatke ciest a pokračujeme prudko doľava hore kopcom. Pomaly sa nám otvárajú krásne výhľady doprava na dolinu, ale aj vzdialené kopce Slanských vrchov. V neustálom miernom stúpaní prichádzame k žltej značke vedúcej na Železný vrch. V týchto miestach treba sledovať výhľad na zníženinu v kopcoch naľavo – za priaznivého počasia tam možno zazrieť tatranské štíty. Pre zjazd do Koš. Belej sa vrátime kúsok po žltej značke nad drevoskládku a odbočíme prudko doprava na širokú zvážnicu (rôznej kvality, miestami s pretekajúcim potokom a úsekmi vysypanými hrubým lomovým kameňom). Držíme sa vždy tej širšej cesty a údajov navigácie, až sa pripojíme k cyklotrase smerom na Potoky a Jahodnú. Z Košickej Belej neodporúčame, týmto smerom je to viac o tlačení ako o bicyklovaní.

Ponúkané podujatia KTMK:
Pre tento vrchol nie je k dispozícii žiadne podujatie organizované KTMK.