10. Chata kopáska

24-10-Kopaska

617 m n.m., GPS: 48.5744011N, 21.4748078E

Chata Kopáska patrí Lesom Slovenskej republiky a je súčasťou ich ponuky prenajímaných rekreačných zariadení. Je umiestnená na červenej turistickej značke E3 (i keď po nej bicyklom nie je dobre prístupná) priamo na okraji NPR Veľký Milič. Vďaka svojmu umiestneniu pri lesnej ceste a nad strmým odlesneným zrazom je veľmi ľahko bicyklom prístupná a z vyhliadkovej plošiny za chatou je nádherný výhľad na široké údolia Roňavy a Ondavy lemované vodami Zemplínskej Šíravy a sopečného Vihorlatu.

Foto: Na vyhliadkovej plošine za chatou s bicyklom a chatou v pozadí

Dĺžka prístupu/prevýšenie: Slanské sedlo | 9,8 km / 196 m

Prístup:

Úpätím Miliča sa hadí veľa dobre zjazdných lesných ciest, mnohé sú aj vyznačené ako cyklotrasy. Prístup je výborne možný zo Slanca, Slanského sedla, Slanskej Huty aj z Kalše. Zo Slanského sedla ideme lesnou asfaltkou po červenej cyklotrase. Hneď na prvej križovatke pešia červená značka a zelená cyklotrasa vedú doprava, my sa po červenej cyklotrase vydáme doľava a hadíme sa v neustálom miernom stúpaní úpätím masívu Miliča. Zľava sa pridáva zelená cyklotrasa zo Slanskej Huty. Po ďalšom cca. 1,5 km sa zľava pripojí pešia žltá značka. Tu už spozornieme a spolu s touto žltou značkou o chvíľu odbočíme doprava v stúpaní kvalitnou lesnou cestou. Žltá odbočuje do lesa, my sa držíme širokej cesty, ktorá nás bezpečne dovedie pred chatu, kde končí.

Osobitné upozornenia:

Pokračovanie ďalej po červenej neodporúčame ani jedným smerom – smerom napravo býva v strmom stúpaní veľa popadaných stromov a naľavo je terén v prudkom klesaní mimoriadne strmý a ťažko priechodný. Navyše sa dostanete oboma smermi do rezervácie. Najpohodlnejšie je vrátiť sa na cyklotrasu.

Na tomto vrchole pre rok 2024 kraľuje vrchár: cyklo – MIFO, PešoVKA – Kiara-Patrik-Zuzka

Trasy prístupu:

Celková vzdialenosť: 12.91 km
Celkovo stúpanie: 388 m
Celkové klesanie: -50 m
Download file: VKA24_10_Slanec_Kopaska.gpx

Galéria fotiek z trasy a vrcholu: